старий і море проблема людини і природи
Повість "Старий і море" не тільки викликає гордість за Людину, яку не можна перемогти. Вона змушує задуматися про принципи її існування, про ставлення до життя і природи. Людина може багато чого, вона може бути сильнішою від самої природи. Але вона повинна розуміти свій вічний зв'язок з нею і вічну провину. Поки Людина керується совістю і розумом у стосунках з Природою, вона терпить наше співіснування і ділиться своїми багатствами. Інші варіанти цього твору: Людина і природа (за повістю Хемінгуея "Старий і море"). Надіслати Розповісти Цвірінькнути. Дивіться також: &quo
“Старий і море” проблематика твору. Проблематика: як треба жити,. як бути людиною, як ставитися до природи; як знайти свій сенс буття, як сприймати поразки. 1) Проблема людської самотності, особливо на схилі літ: “Не можна, щоб на старості людина залишалась одною…”. “Він відчув, як приємно, коли є з ким розмовляти окрім себе…”. “Старий зрозумів, що людина в морі ніколи не буває самотньою…”. 2) Роздуми над складнощами людського життя – заклик до подолання життєвої втоми: «Нічого легкого в житті немає» “Він міг викликати біль, а отже, і життя…”. “Ти стомився, старий. Душа у тебе стомилась…”.
Прообразом повісті «Старий і море» став нарис Ернеста Хемінгуея, опублікований письменником у 1936 році, в якому розповідалося про реального рибалку, що впіймав велику рибу та так і не зміг відстояти її у моря. Головним героєм повісті теж став старий рибалка Сантьяго, який добре відчував природу. Це був бувалий моряк, усе життя якого було пов’язане з морем. Твори обох письменників сповнені неперевершеної любові до людини і природи, мають багато символічного і допомагають краще зрозуміти важливість відношень людини і природи, осягнути своє місце, свої можливості і свою відповідальність перед світом. Помітили помилку? Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть CTRL + ENTER.
Ернест Хемінгуей у повісті "Старий і море" свідомо уникає описів природи, застосовуючи художній прийом "потоку свідомості", внутрішні монологи старого рибалки, які надають твору "ефекту присутності" читача. Часто море було для людини суперником, іноді морогом. "Та старий завжди думав про море, як про жінку, про живу істоту, що може й подарувати велику ласку, і позбавити її, а коли чинить щось лихе чи нерозважне, то лише тому, що така вже її вдача". Море для Сантьяго було зрозумілим і рідним, він читав його, як книгу: птах-фрегат вказував на скупчення риб, летюча рибина — на зграю стрімкої макрелі.
(Навколо старого рибалки — море, риби, зірки, небо. Море для нього, як жінка, а зорі, як сестри. Та й велика риба — не просто реальна риба, в ній криється якась сила, що ніби розлита у всьому світі. Образ Сантьяго є символом злиття людини і світу.) Вы можете пропустить чтение записи и оставить комментарий. Размещение ссылок запрещено.
Ернест Хемінгуей. «Старий і море». з предмету „Світова література”. спеціальність 5.04010602. У ході роботи над повістю «Старий і море» потрібно привернути увагу студентів до найяскравіших фактів з її кінематографічної історії. Перша екранізація твору з'явилася ще за життя Хемінгуея в 1958 р. США( режисер Дж. Старджес, в головній рол. людина і Всесвіт. – У вирішенні цих проблем автору допомагає центральний образ повісті – старий рибалка Сантьяго. 5.1.5 Робота над образом Сантьяго. Повідомлення студента про можливий прототип головного героя повісті.
1. Повість – притча «Старий. і море» як своєрідний підсумок письменника у пошуках сенсу життя. 2. Життєве кредо Сантьяго. 3. Символічне значення образів. Опорні слова і поняття: повість-притча, філософський зміст, оспівування волі, мужності, героїзму буденного життя людини, показ драматичних суперечностей життя, сенс фіналу повісті. Уже сама назва твору «Старий і море» викликає у читача певні асоціації, натякає на головні проблеми: людина і природа, смертне і вічне, потворне і прекрасне тощо. Сполучник «і» об’єднує і водночас протиставляє ці поняття. Старий символізує людський досвід і його обмеженість. Поруч із старим рибалкою автор змальовує маленького хлопчика, який вчиться, переймає досвід у старого.
Повість «Старий і море» Повість «Старий і море», здається, народилася з репутацією класичного взірця художньої прози XX ст. Хемінгуей чув такі відгуки ще на етапі, коли давав прочитати її у рукописі ціну-вальникам літератури, думці яких довіряв. Сам письменник стверджував, що ця повість є кращим його твором і що її взагалі можна розглядати як епілог усього, що він написав і пережив у своєму житті. Проблематика повісті. Одна з основних проблем твору -взаємини людини та природи. З одного боку, Сантьяго притаманне почуття органічної єдності з природою. Його погляд і думки охоплюють увесь природний світ від безпорадної пташки до космічних стихій.
Старий і море : роман / Ернест Гемінґвей; перекл. з англ. Володимира Митрофанова. — Львів : Видавництво Старого Лева, 2017. — 104 с. У повісті є всього кілька персонажів : Старий; Манолін, юний друг Старого, який колись з ним рибалив; Велика рибина; акули; море. Я згадав про рибу,акул та море, бо у 1954 році Ернест Гемінґвей про свій твір сказав так На мою думку, «Старий і море» — це книга про боротьбу. Не просто про поразку чи перемогу, а про тонку межу між ними. Про те, що людині потрібно в житті. Мати мрію, боротися за неї, насолоджуватись перемогою і терпіти поразку. А в перерві між цим всім — бачити сни про найзаповітніше. Як і Старий бачив сни про левів. Українське видання.
У творі постає багато проблем: відносини людини з природою, людини з людиною, самотність людини, її важка доля. Та, не зважаючи ні на що, автор оспівує волю, мужність, відвагу, буденне життя трударя, велич і силу людини. У центрі твору старий Сантьяго, який займається риболовлею. Вік і тяжка праця далися взнаки чоловікові: «Старий був кощавий, виснажений, потилицю його поорали глибокі зморшки… Долоні… були посічені глибокими поперечними рубцями…». Старий сам відправляється у відкрите море на маленькому човнику зі своїми латаними сітками без їжі, лише з пляшкою води. Провівши кілька днів у морі, рибалка зловив величезного марліна. Він усім показав, що ще чогось вартий.
Ернест Хемінгуей у повісті Старий і море свідомо уникає описів природи, застосовуючи. Сумна повість про самотність людини у великому світі (за повістю Е. Хемінгуея “Старий і море”) У швидкоплинному русі життя одне покоління змінює інше. Коли людина втрачає життєву активність, суспільство втрачає до неї інтерес. Поступово її відтісняють туди, де вона залишається наодинці з собою. І це не навмисна жорстокість, це – звичайнісінький закон буття, осмислити який, а тим більше змінити його неможливо через брак часу, через прискорений ритм життя, зрештою – […] Хроніка двобою за самоствердження у повісті Е. Хемінгуея “Старий і море” I. Хемінгуеївський моральний кодекс.
Проблеми: природа і людина (розкриває сама назва твору); Людина і суспільство; Людина і Всесвіт. Образ старого рибалки Сантьяго автор подав з окремих деталей і спогадів, що склали історію його життя. Він ходив на вітрильнику до Африки (уві сні йому ввижалася Африка його юнацьких літ). Людина - частина природи, частина Всесвіту. Вона відчувала це і прагнула гармонії. Саме так повинно бути: людина у гармонійному співіснуванні з природою, Всесвітом - до такої важливої думки прийшов автор. Образи акул - хижаків, ворогів можна сприймати як перешкоди на шляху досягнення мети. Людина сміливо вступала з ними у боротьбу.
Традиційно “Старий і море” сприймається як гімн мужності людини, її волі й силі. Отже, тема героїзму також присутня в цьому творі. Тріумф над знищуючими негараздами є суттю героїзму. Е. Хемінгуей бачить героїзм на зразок сізіфової праці: вимагається безупинна робота для досягнення ефемерної кінцівки. Герой з честю та достоїнством представ перед негараздами, таким чином, Е. Хемінгуей робить неостоїчний наголос на самовладанні людини. “Більшість людей безсердечно ставляться до черепах, адже черепашаче серце б'ється ще довго після того, як тварину вбили й розрізали на шматки. “Але і мене - думав старий, - таке ж серце ” Ототожнення свого серця з черепашачим звучить як ідея непереможності.
Коментарі
Дописати коментар